TIPS

Si estàs carregat de deures, aquí tens un tip per organitzar-te bé

Des que vaig iniciar l’Institut vaig començar a patir atacs d’ansietat i estrès, per culpa de la càrrega de deures que tenia. Ho vaig passar molt malament, sempre estava angoixada i temia fracassar per culpa d’aquest conflicte.

Però gràcies a l’ajuda de la meva família i a gent del meu entorn vaig poder trobar una solució per aquesta adversitat. I avui us explicaré que vaig fer per arreglar-ho.

Vaig provar moltes coses però el que de veritat em funciona millor és organitzar-me de la següent manera:

  1. Primer faig una llista dels deures que tinc, i els ordeno de més important a menys, és dir, ho organitzo depenent del termini d’entrega que tinc.

  2. Després em poso a fer la feina més important de la llista durant un temps que escullo, normalment sol ser una hora o hora i mitja, un cop el temps passa, descanso 15 o 20 minuts i després em poso a fer la següent feina més important. Encara que no hagi acabat la primera la deixo, per no tancar-me en una cosa i no angoixar-me.

  3. Un cop he realitzat la feina i està acabada, la tatxo de la llista. Haig d’afegir que per fer les llistes utilitzo una aplicació que es diu Wunderlist, la qual t’avisa quan has de fer les coses i quan has d’entregar-les.

A part de donar aquest consell m’agradaria deixar clar que si estàs patín estrès, ansietat, demana ajuda, perquè va molt bé algú que estigui disposat a socórrer-te .

A més a més, si pateixes d’aquesta inquietud perquè estàs encapritxat a treure les millors notes, fer les coses perfectes, fer-ho tot bé… Pensa que realment no és tan important fer les coses el millor possible. En el que realment t’has de centrar és en fer-ho, que ho saps fer i que ho entens.

Carla Álvarez Zabala

Comentaris tancats.